неделя, 20 февруари 2022 г.

В Деня на професионалния алкохолик... да седнем на една маса!


 

Тъкмо тия дни случайно или не се сетих, че имам профил в руския фейсбук, и ето ти причинно-следствена връзка! Там (а че къде другаде, ако не там?!...) разбирам, че 20 февруари бил определен за Ден На Професионалния Алкохолик. Пак случайно или не, ама 20 февруари бил и Световен Ден На Социалната Справедливост. Дето се вика, „светът е кръчма – да седнем на една маса”. Какво по-социално справедливо от една кръчма, от това да седнеш на маса и на по питие с оня, различния, да чуеш неговата истина, да му споделиш своята… и да видите, че май не сте чак толкова различни.

Как да пропусна, кажете ми, такъв празник на мира – междусъседски и световен?!...

Някъде четох, че 48% от хората по света твърдят, че никога не са опитвали алкохол. Според мен 48% от хората по света лъжат, ама… И в една бутилка шампанско има около 49 милиона мехурчета. Ако не ми вярвате, бройте ги! А в една пета от песните в кънтрито се споменава алкохол. После нека разправят, че в Русия пиели много, налЕ… И като стана дума (отново) за Русия и нейната емблематична водка… Това за домакините: ако напръскате дрехите с водка, ще убиете лошите миризми. Е, прането е по-добрия вариант, разбира се, но… Все пак не прекалявайте, че иначе остават петна!

Между другото, има си диагноза за страха от празна чаша. Нарича се „ценосиликафобия”. Не се майтапя! Все съм си мислила, че има екзотични фобии, ама това… Трябва да питам дали може да се впише като официална диагноза за пред КАТ, работодатели и прочее. За всеки случай!

А ако случайно си мислите, че „Анонимните алкохолици” са опция… говори се, че основателят им Уилям Г. Уилсън точно преди да умре поискал да му сипят едно твърдо.

И за да не сме голословни, ако се вярва на Херодот, в древна Персия всички важни решения се вземали след стабилно пиене на вино и се потвърждавали на трезва глава, а решенията, взети на трезво, задължително трябвало да минат на обсъждане след известно количество вино. Това не знам дали е вярно – попадна ми в интернет, ама много ме радва поради някаква причина. Сигурно защото ме подсеща за Хемингуей и неговия съвет: „Когато си трезвен, изпълнявай пиянските си обещания! Това ще те научи да си държиш езика зад зъбите.”.

Няма да ви занимавам повече, че почти не остана време да го отбележите, ако поради някаква причина го усещате като личен празник. Да завършим с един цитат по темата на великия стражник от Света на Диска Самюел Ваймс:

„Бях пиянде. Не ми стигаха пари, за да съм алкохолик!”

Не че нещо, ама обичам Тери Пратчет и бях влюбена в Самюел Ваймс.

Снимката е просто за да ви насоча към класическата литература. Все пък съм библиотекарка преди всичко!

Няма коментари:

Публикуване на коментар