неделя, 8 май 2022 г.

Домакинската работа не ми понася

Понеже е неделя и съм се хванала да готвя, прихващам у себе си една съвременна Агата Кристи. Нали тя беше казала „За сюжетите за своите детективски романи се вдъхновявам от мръсните съдове в мивката. Това е толкова глупаво занимание, че неминуемо ми идва на ума мисълта за убийство”.

Говори ми, сестро! Та готвя си значи, пускам по едно ухо на телевизора, колкото да не пропусна нещо, което евентуално би ме засегнало… като например ядрена война… вървят реклами и чувам нещо, което бодва като клечка за зъби в ухото. И се замислям колко думи всъщност има, които отключват една много неприятна моя версия. Имам предвид по-неприятна от обичайната, която демонстрирам. Да, мога да съм и по-неприятна!!!

Дето се вика, има думи, които раняват, има думи, които убиват, а – както знаем – има и деЦки, маЕченски, бОквално, боМбон, библЬОтека, дискУтека и прочее. А освен това има и…

1. „ЕКСКЛУЗИВНО по еди-коя-си телевизия!” Имам чувството, че в някои телевизии вече и прогнозата за времето е „ексклузивна”. Хайде, да сте успели да направите връзка с оня свят, пък да ми пуснете интервю с Кърт Кобейн от пресцентъра на рая/ада, да кажем, че е ексклузивно, ама… И докато сме там… Имам предвид в телевизиите, не на оня свят…

2. „Как се чувствате?” – насред наводнение, пожар, катастрофа, смърт… Няма да споменавам имена. Сигурна съм, че вече сте се сетили поне за едно-две. Ми купон е, какво да ви кажат хората!...

3. „Всеки сам си преценя!” Неслучайно стана израз на 2021 г. Лошото е, че най-много настояват сами да си „преценят” индивиди, дето нямат капацитет за преценка по-сложна от тази какво да облекат сутрин, че даже и там се провалят.

4. „Аз само да питам” пред лекарския кабинет. Минимум 20 минути си назад, а питането включва подробен преразказ пред доктора на здравния статус за последните двайсет години, пълна кръвна картина и споделянето на последните клюки за поне петима близки роднини със сериозни проблеми.

5. „Амин!”, изписано около 784 пъти в коментари под пост в социалните мрежи за събиране на средства за лечение на някого. Добре де. „Амин” и…? Щото болниците с „амин” не работят, нали…

6. „Какво мислите, Валентина” – това ФейсбукЪТ всеки път като се логна. А като напиша точно какво мисля, съм аут за 30 дни за „нарушаване правилата на общността”, „език на омразата” или „тормоз”. Не се връзвам вече на тоя номер.

7. „Zdr kv pr” в месинджър. Стига бе, bepce! За това ли Кирил и Методи (и брат му) умряха на Шипка?!...

8. „Детето ми по цяла нощ реве/спи, яде/не яде, расте/не расте. Има ли и други като нас?” Не бе, маце! Вие сте чудо на природата някакво. Светът го има от 4 милиарда години, човечеството – откъм 100 000 (налучквам), но вие сте първите и единствените, които не обичат пюре от тиква, спят нощем и сте вдигнали температура 37,8. Така де.

9. „Купуването и продаването на гласове е престъпление”. Дразни ме, дори и само защото „купуването и продаването” СА две престъпления. А и по други причини, извън граматиката.

10. „Ние от ВъZраждане…” Това май трябваше да е на първо място.

Извод: домакинската работа не ми понася.

Няма коментари:

Публикуване на коментар