неделя, 22 октомври 2023 г.

Рокът е начин на живот и не е за всеки

“...За пореден път в живота ми се случваше нечия музика да предизвика това усещане за чисто физически сблъсък. Първият път беше, когато попаднах на запис от концерта на Гари Мур в Хамърсмит Одеон през 1990-а, където в един феноменален китарен спаринг с Албърт Кинг ги слушах как накараха китарите си да говорят. Започнаха някакво тотално импровизирано соло по време на „ Stormy Monday”, за да направят нещо извънземно. Просто седях на пода в хола у дома и… сигурна съм, че поне пет минути дори не съм дишала, мигала, трепвала. Сблъсък на гиганти!...“

из „МЪЛЧАНИЕТО ПОМЕЖДУ НИ“

Рокът е преди всичко начин на живот и мислене и едва след това музика.

Добре дошли в плейлистата на „МЪЛЧАНИЕТО ПОМЕЖДУ НИ“!

Още докато писах „Мълчанието помежду ни“, идеята беше да е преди всичко музика. Музиката като живот, въпрос и отговор. Музиката като спасение, като начин да стигнеш до другия. Музиката като възпитание, образование, форма на мислене. Да е рок и блус, от време на време джаз, тук-там хард-кор. Абе шум и жици, класа и класика! Любовната история – на втори план! Беше замислено като непродаваема история, която просто... звучи. Ама ЗВУЧИ!!! Дето се вика, за сродни души, за сродни струни!

Едва след като излезе от печат осъзнах, че всъщност съм пресъздала плейлистата, която обичайно пускам вкъщи, когато съм сама със себе си. Сама с онова АЗ, което до преди пет минути е куфяло на DUBIOZA KOLEKTIV или на FIVE FINGER DEATH PUNCH, дърпа струните със Слаш и блъска по барабаните с Джон „Бонзо“ Бонъм. Когато имам среща със седемнайсетгодишното си АЗ. Онова АЗ, което се сби със съученичка заради евтина значка със снимка на Майкъл Джексън. Онова АЗ, което отказа да слуша NIRVANA докато светът не забрави за тях. Онова АЗ, което понякога слуша Бетховен и Бах между Gary Moore и Albert King. И не диша!

Плейлистът за моментите, когато си сипваш водка в най-добрата възможна компания, по-точно своята собствена, а светът е отвън и има право само да подсмърча на прага в очакване да го пуснеш да влезе.

Послушай ме! Не го пускай!!! Копелето само това чака!!!!!!...



Няма коментари:

Публикуване на коментар