вторник, 28 декември 2021 г.

Новогодишно видео

 


Трябваше да запиша едно новогодишно видео, но – както винаги – забравила съм. В свое оправдание ще кажа, че от пет дни съм вкъщи с хуните, а те – миличките – за тези пет дни са излизали навън точно три пъти за по половин-един час, щото времето е отврат. Логично, всички започваме да изтрещяваме. Но видеото не търпи отлагане. Та…

Мацвам малко грим, сресвам се за пръв път от три дни и се намъквам в една ризка, която хич не се връзва с долнището на пижамата, ама това последното само аз си го виждам. Разполагам телефона на достатъчно високо, че да не хваща в кадър хаоса покрай мен, а само малко завеси и коледна украса, и… се започва с мъката.

Честно казано, докато не ми се наложи да правя това в домашни условия, нямах представа в какъв ад понякога се налага да работят режисьори и оператори и защо мнозина от тях са с нервната система на електрическа змиорка. Добре де, не познавам оператори и режисьори, но след тазвечерния ми опит в заснемането на едно видео с дължина под 2 минути, шапка им свалям!

Първите пет или шест дубъла си ги провалям самолично, разбира се. В саботирането на следващите се включват и хуните, всеки според възможностите си.

АЗ (на 44): - Здравейте, приятели, читатели и почитатели на хубавите български книги! Казвам се Валентина Вълчева и…

Престолонаследник № 1 (на 9): - Мамо-о-о, искам сок!

АЗ: - Е, точно сега ли?... Добре. Сипи си и иди оттатък, че имам малко работа!... Ето ти едно кексче да си го разделите с брат ти! (Плаха надежда, че кексчето ще ми осигури така необходимата тишина.)… Отначало! Здравейте, скъпи приятели, читатели и почитатели…

Престолонаследник № 2 (на 5): - Мамо-о-о-о, Коко изяде кексчето и не ми отчупи. Искам и аз!

Престолонаследник № 1: - Не е вярно. Дадох му парче, а той каза, че съм го облизал, и не го искаше…

АЗ: - Нямам повече кексчета. Вземи си нещо друго и ме остави за малко!

Престолонаследник № 2: - Може ли шокоУад?

АЗ: - Може. Изчезвай!... Здравейте, скъпи приятели, читатели и почитатели на хубавите…

Престолонаследник № 1: - Мамо-о-о-о, Пухи повърна в коридора!... Бляк!...

АЗ: - Добре, ще го почистя след малко. Гледайте да не го настъпите дотогава!... Здравейте, скъпи приятели, читатели и почитатели…

Престолонаследник № 2: - Мамо-о-о-о, Коко ме Литна по дупИто!...

Престолонаследник № 1: - Не е вярно. Исках да го цункам…

АЗ: - Коко, ще те изям след малко, бе! Само да приключа с това!... Добре. Мамка му! Хайде пак!... Здравейте, приятели, читатели и почитатели на хубавите български книги! Казвам се…

Престолонаследник № 2 (ревейки): - Мамо-о-о-о, Коко ми счупи къщичката в игЛата и сега кокошката ми е навън и не мога да я хвана…

АЗ: - Коко, помогни на брат ти да си хване тъпата кокошка, бе!... И го накарай да млъкне, че не знам дали ме разбираш!...

Престолонаследник № 1: - Ама, мамо, тя не е навън. Играта бъгна и кокошката заседна в стената…

АЗ: - Въобще не ми е зор! Намери му кокошка и го накарай да млъкне! Става ли?... Здравейте, приятели, читатели и почитатели на хубавите български книги! Казвам се Валентина Вълчева и съм автор на две кни…

Престолонаследник № 2: - Мамо-о-о…

АЗ: - КАКВО-О-О?!...

Престолонаследник № 2: - Ака ми се!...

АЗ: - И аз какво да направя, бе? (Това сигурно и комшиите го чуха съвсем ясно.)

Престолонаследник № 2: - Ами… къде да акам?

АЗ (вече на ръба на нервна криза): - В хладилника!

Престолонаследник № 2 (с гърнето си в ръка и изцъклен от почуда поглед надниква през прага): - К`во?!...

АЗ (леко през зъби, но все още с усмивка): - Иди оттакък и ме чакай! Става ли?

Престолонаследник № 2: - Става.

АЗ: - Слава богу! Да му се не види и… Ох, добре. Пак!... Здравейте, приятели, читатели и почитатели на хубавите български книги! Казвам се Валентина Вълчева и съм автор на две книги, които…

Котката (на около 11): - Мяу! (впивайки нокти в крака ми в знак, че е гладна сега и веднага)

АЗ: - Разкарай се! Няма да умреш от глад за пет минути!... Здравейте, приятели, читатели и почитатели на хубавите български книги! Казвам се Валенти…

Престолонаследник № 1: Мамо-о-о-о, ела да избършеш Сашко!...

АЗ: (отивам)

Пак АЗ (след пет минути): - Добре. Да не сте гъкнали в следващите пет минути или ще останете без таблети, телефони, лаптопи и телевизия за цялата вечер. Ясна ли съм?

Престолонаследник № 1 и № 2: (кимат в синхрон, ужасени от подобна перспектива).

АЗ: Здравейте, приятели, читатели и почитатели на хубавите български книги! Казвам се Валентина Вълчева и съм автор на…

Най-накрая успявам да запиша видеото без да стискам зъби, без тикове от нерви и без да крещя по хората, дето ще го видят.

Няма коментари:

Публикуване на коментар