вторник, 30 май 2023 г.

Задава се Пролетния панаир на книгата!!!

 


Днес... всъщност вече вчера... започна Пролетен панаир на книгата 2023 в София. Събитие, което по принцип носи заряда на локална ядрена експлозия, но за мен този път дойде с малко по-осезаем интензитет, защото на 29 май от печат излезе романът ми „My Hell”, за да стане част от предложенията на Издателство "Потайничев шатра 53 пред НДК.

Роман, който според онези, които са го чели (Мадлен, за тебе става дума, да) най-много говори от мое име. Звучи с моя глас, с моите мисли, с моето настроение. Понякога крещи. Понякога мрънка. Понякога е гневен без да знае на кого и защо. Понякога има нужда да го оставят на мира. Лично аз силно се надявам да не съм чак толкова нервна и цапната в устата и главата като главната ми героиня, но явно общото усещане е като да звучи много подобно на мен. Това тепърва предстои да го обмисля и изстрадам.

Още повече се надявам да не се налага никога да не правя нейните избори (да не говорим, че въобще не бих ги направила същите), още по-малко да съм на нейно място, но определено беше приключение да я проследя до финала. Надявам се, че ще е не по-малко приключение за всеки, който ще отвори книгата. Признавам си, тя ме изненада. А като си помисля, че исках просто да я прибера у дома, да я успокоя и укротя!... Вместо това...

Все едно.

С писането често става така. Създаваш герой, мислиш си, че си му отредил определена роля и съдба, почти си повярваш, че си нечий Бог, пък било то и само за някакъв си литературен персонаж... а той вземе, че хукне като идиот в някаква посока, в която не си и предполагал, че е възможно. И започне да те предизвиква като изтърван тийнейджър. И ти идва да забравиш и литературни похвати, и все дяволи, пък да го докопаш за косата и...

Както и да е! На пазара вече е „My Hell“. Малко мрачна, малко нагла, малко заядлива, малко предизвикателна... Точно като Северозапада и като Видин, където имах удоволствието да запратя героите в тази история. Дано ми простят това – справиха се повече от чудесно! Позволявам си да вярвам, че аз също съм се справила.

Питаха ме разни хора „Роман за Видин – кога?“. Ами ей го – сега! Ако отскочите до шатра 53 на Пролетния панаир, ще го видите дори преди мен. 🙂

Няма коментари:

Публикуване на коментар